Upplevelsemuseet

Museets resa fortsätter…

Vintern och jullovet har bjudit på massor av nöjda besökare och härliga konversationer.

Precis som under de loven har vi haft fullt ös med bokningar och många glada människor. 

Det har kanske till och med varit lite mer än vanligt. Ordet om vårt museum har börjat sprida sig i olika facebookgrupper. Därifrån har vi fått ett flertal besökare som alla har varit lika pratglada och nöjda med museet! Vi har även fått mycket positiv respons och feedback vilket värmer hela hjärtat.

Ett annat oväntat sätt som ordet om Upplevelsemuseet har spridits på är genom en besökares tiktokvideo som blivit viral. I nuläget har den korta filmen som visar en genomsnittlig svensk årskonsumtion (cirka 16 kg per person) fått hela 900 000 visningar! Det känns helt otroligt att nästan lika många som halva Stockholms befolkning har fått höra om Upplevelsemuseet 🤗😄. Högst upp i bild ser ni godishögen som blivit tiktokkändis. Det är coolt!

Vi på upplevelsemuseet har även startat ett konto på Tiktok med namnet “@upplevelsemuseet”. Just nu har vi bara två korta videor. En där Jörgen (en av våra fina sniglar) badar bland dollarsedlar med musik, samt en glad julhälsning från min kära kollega Nathalie.

Just nu är framtiden kring Upplevelsemuseet osäker på grund av fortsatta strikta restriktioner samt den högsta spridningen av Covid-19 sedan starten av pandemin. Tanken var ursprungligen att hålla stängt ett tag fram tills sommarlovet börjar, men nu håller vi öppet åtminstone fram tills sportlovets slut. Vi är som alltid noga med att alla spritar händerna innan de går in på museet och vi har aldrig mer än 17 personer samtidigt, vilket är vad de senaste restriktionerna tillåter. 

Vi hoppas såklart att pandemin snart är över för gott och att vi kan ha ett riktigt festligt sportlov här på museet, ännu festligare än vad jullovet var!

God fortsättning önskar förresten alla vi som jobbar här!